CZYM JEST AKREDYTACJA ERASMUS+
Akredytacja Erasmus+ to certyfikat przyznawany szkołom i innym instytucjom edukacyjnym, który można uzyskać po złożeniu poprawnie wypełnionego obszernego wniosku, spełniającego zarówno wymogi formalne, jak i będącego innowacyjnym i nowoczesnym planem rozwoju placówki edukacyjnej. Akredytacja umożliwia regularne i uproszczone korzystanie z dofinansowania w ramach programu Erasmus+, we wskazanym okresie czasu.
To ułatwienie i stabilne wsparcie dla szkół planujących długofalową współpracę międzynarodową.
Z dumą informujemy, że na prawie 600 złożonych projektów i wniosków o Akredytację (z których część została odrzucona z powodu braków formalnych, a większość nie została zaakceptowana z powodu niskiej jakości merytorycznej), nasz zyskał wysoką ocenę i znalazł się w pierwszej dziesiątce zaakceptowanych wniosków.
JAKIE MOŻLIWOŚCI DAJE SZKOLE AKREDYTACJA ERASMUS+
Dzięki akredytacji szkoła może:
– Organizować międzynarodowe mobilności uczniów i nauczycieli (wyjazdy na kursy, jon shadowingi, wymiany).
– Nawiązywać i wzmacniać współpracę z zagranicznymi placówkami edukacyjnymi.
– Podnosić jakość nauczania i rozwijać kompetencje językowe oraz w zakresie ICT uczniów i kadry.
– Uzyskiwać środki na realizację działań bez konieczności składania odrębnych wniosków w każdym konkursie.
– W naszym wypadku kontynuować nauczanie języków obcych na najwyższym poziomie, poprzez umożliwienie uczniom zdobywania doświadczenia językowego oraz życiowego podczas pracy w międzynarodowych zespołach, goszczenia w rodzinach rówieśników z krajów UE i współtworzeniu wartościowych projektów i inicjatyw na szczeblu europejskim.
CELE WYNIKAJĄCE Z WNIOSKU O AKREDYTACJĘ NA LATA 2025-2027
– Wzmacnianie relacji oraz dobrostanu (well-being) uczniów i nauczycieli – budowanie pozytywnego klimatu w szkole poprzez rozwijanie kompetencji społecznych, emocjonalnych i relacyjnych uczniów oraz nauczycieli; tworzenie przestrzeni do efektywnej współpracy, wzajemnego wsparcia i otwartej komunikacji.
– Podnoszenie kompetencji językowych i cyfrowych (ICT) uczniów oraz kadry pedagogicznej – Rozwijanie umiejętności językowych oraz cyfrowych, wdrażanie nowoczesnych technologii i innowacyjnych metod nauczania, aby lepiej przygotować społeczność szkolną do wyzwań współczesnego świata.
– Włączanie i wspieranie uczniów oraz nauczycieli z mniejszymi szansami –
zapewnienie uczniom równych szanse w edukacji poprzez indywidualne podejście, dostosowanie metod nauczania oraz budowanie środowiska sprzyjającego ich rozwojowi; rozwój działań integrujących społeczność szkolną, niwelowanie bariery edukacyjnych wynikających m.in. z sytuacji materialnej uczniów; włączanie kadry pedagogicznej z mniejszymi szansami w międzynarodowe przedsięwzięcia, tak aby wzmacniać motywację i zaangażowanie w nauczanie i pracę w naszej placówce.
– Wzbogacanie procesu nauczania i uczenia się poprzez elementy edukacji outdoorowej – wdrażanie koncepcji Outdoor Education w proces dydaktyczny, zwiększanie zaangażowanie uczniów i nauczycieli oraz wzmacnianie ich umiejętności uczenia się/nauczania poprzez doświadczenie oraz kontakt z naturą.
– Rozwój kompetencji nauczycieli poprzez międzynarodowe szkolenia, job shadowingi i studyvisits – wzbogacenia warsztatu pracy nauczycieli poprzez zdobywanie nowych doświadczeń, poznawanie innowacyjnych metod nauczania i wymianę dobrych praktyk w międzynarodowym środowisku edukacyjnym.
ZAKŁADANE DZIAŁANIA
– Mobilności uczniowskie
– Kursy dla nauczycieli (podczas wakacji i ferii) – językowe/ICT/dotyczące tzw. well-being
– Study visit w szkole skandynawskiej dla 2 nauczycieli
– Job – shadowingi w europejskich placówkach edukacyjnych (skupione na tematyce związanej z ICT, outdoor education, well being, relations)
– Szkolenia nauczycieli podczas sesji RP w placówce
– Założenie i prowadzenie projektów eTwinning z partnerami z Polski i UE przez nauczycieli przedmiotów/wychowawców