AKREDYTACJA ERASMUS+

CZYM JEST AKREDYTACJA ERASMUS+
Akredytacja Erasmus+ to certyfikat przyznawany szkołom i innym instytucjom edukacyjnym, który można uzyskać po złożeniu poprawnie wypełnionego obszernego wniosku, spełniającego zarówno wymogi formalne, jak i będącego innowacyjnym i nowoczesnym planem rozwoju placówki edukacyjnej. Akredytacja umożliwia regularne i uproszczone korzystanie z dofinansowania w ramach programu Erasmus+, we wskazanym okresie czasu.

To ułatwienie i stabilne wsparcie dla szkół planujących długofalową współpracę międzynarodową.

Z dumą informujemy, że na prawie 600 złożonych projektów i wniosków o Akredytację (z których część została odrzucona z powodu braków formalnych, a większość nie została zaakceptowana z powodu niskiej jakości merytorycznej), nasz zyskał wysoką ocenę i znalazł się w pierwszej dziesiątce zaakceptowanych wniosków.

JAKIE MOŻLIWOŚCI DAJE SZKOLE AKREDYTACJA ERASMUS+
Dzięki akredytacji szkoła może:

Organizować międzynarodowe mobilności uczniów i nauczycieli (wyjazdy na kursy, jon shadowingi, wymiany).
Nawiązywać i wzmacniać współpracę z zagranicznymi placówkami edukacyjnymi.
Podnosić jakość nauczania i rozwijać kompetencje językowe oraz w zakresie ICT uczniów i kadry.
Uzyskiwać środki na realizację działań bez konieczności składania odrębnych wniosków w każdym konkursie.
W naszym wypadku kontynuować nauczanie języków obcych na najwyższym poziomie, poprzez umożliwienie uczniom zdobywania doświadczenia językowego oraz życiowego podczas pracy w międzynarodowych zespołach, goszczenia w rodzinach rówieśników z krajów UE i współtworzeniu wartościowych projektów i inicjatyw na szczeblu europejskim.
 

CELE WYNIKAJĄCE Z WNIOSKU O AKREDYTACJĘ NA LATA 2025-2027

Wzmacnianie relacji oraz dobrostanu (well-being) uczniów i nauczycieli – budowanie pozytywnego klimatu w szkole poprzez rozwijanie kompetencji społecznych, emocjonalnych i relacyjnych uczniów oraz nauczycieli; tworzenie przestrzeni do efektywnej współpracy, wzajemnego wsparcia i otwartej komunikacji.
Podnoszenie kompetencji językowych i cyfrowych (ICT) uczniów oraz kadry pedagogicznej – Rozwijanie umiejętności językowych oraz cyfrowych, wdrażanie nowoczesnych technologii i innowacyjnych metod nauczania, aby lepiej przygotować społeczność szkolną do wyzwań współczesnego świata.
Włączanie i wspieranie uczniów oraz nauczycieli z mniejszymi szansami
zapewnienie uczniom równych szanse w edukacji poprzez indywidualne podejście, dostosowanie metod nauczania oraz budowanie środowiska sprzyjającego ich rozwojowi; rozwój działań integrujących społeczność szkolną, niwelowanie bariery edukacyjnych wynikających m.in. z sytuacji materialnej uczniów; włączanie kadry pedagogicznej z mniejszymi szansami w międzynarodowe przedsięwzięcia, tak aby wzmacniać motywację i zaangażowanie w nauczanie i pracę w naszej placówce.
Wzbogacanie procesu nauczania i uczenia się poprzez elementy edukacji outdoorowejwdrażanie koncepcji Outdoor Education w proces dydaktyczny, zwiększanie zaangażowanie uczniów i nauczycieli oraz wzmacnianie ich umiejętności uczenia się/nauczania poprzez doświadczenie oraz kontakt z naturą.
Rozwój kompetencji nauczycieli poprzez międzynarodowe szkolenia, job shadowingi i studyvisitswzbogacenia warsztatu pracy nauczycieli poprzez zdobywanie nowych doświadczeń, poznawanie innowacyjnych metod nauczania i wymianę dobrych praktyk w międzynarodowym środowisku edukacyjnym.
 

ZAKŁADANE DZIAŁANIA

Mobilności uczniowskie
Kursy dla nauczycieli (podczas wakacji i ferii) – językowe/ICT/dotyczące tzw. well-being
Study visit w szkole skandynawskiej dla 2 nauczycieli
Job – shadowingi w europejskich placówkach edukacyjnych (skupione na tematyce związanej z ICT, outdoor education, well being, relations)
Szkolenia nauczycieli podczas sesji RP w placówce
Założenie i prowadzenie projektów eTwinning z partnerami z Polski i UE przez nauczycieli przedmiotów/wychowawców